اشتباه هایی که ممکن است در فروش مرتکب شویم
اشتباه هایی که ممکن است در فروش مرتکب شویم

اشتباه هایی که ممکن است در فروش مرتکب شویم، چیزی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، اشتباهاتی است که کسب و کارها در فروش انجام می‌دهند. دانستن این اشتباهات می‌تواند به شما کمک کند تا عبرت بگیرید و در مواقع مشابه همان اشتباه را انجام ندهید. در ادامه قصد داریم تا چندتا از این اشتباهات را باهم بررسی کنیم تا شما دیگر دچار آن نشوید و بتوانید فروش بهتری را به ارمغان بیاورید. با ما همرا باشید تا شما را با تعدادی از این اشتباهات آشنا کنیم.

اشتباه‌های فروش

  • گذاشتن مراحل فرآیند فروش برای تفسیر

مهم است که اقدامات معین و مشخصی را تعریف کنید که مشتریان کسب‌وکار شما را از یک مرحله به مرحله بعد حرکت می‌دهند. اگر شما این عوامل را شناسایی نکنید، تیم فروش شما ممکن است با درک درستی از آنچه که باید برای مشتریان انجام دهد، مواجه نشود. همین اشتباه به ظاهر ساده می‌تواند فروش شما را با مشکل رو به رو کند.

زمانی که فرآیند فروش خود را تعریف می‌کنید، آن را ثبت کنید، به اشتراک بگذارید و با تیم خود تمرین کنید.

  • داشتن تنها یک روش فروش

در حالی که برخی تیم‌ها تصمیم می‌گیرند یک روش را با دقت دنبال کنند، برخی دیگر روش‌های فروش مشهور را مورد مطالعه قرار داده و نکات مفید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا به روش دلخواه خود برسند.

بدون توجه به اینکه کدام رویکرد را انتخاب می‌کنید، ایده خوبی است که از اتفاقات جدید و در حال تغییر آگاه باشید. همان طور که نیازها و خواسته‌های خریداران و مشتریان شما در حال تغییر است، شما هم باید با استفاده از رویکردهای مختلف، روش‌های مدیریت فرآیند فروش، و مدل‌های گوناگون در کسب و کار خود تغییر ایجاد کنید تا مخاطبان جدید پیدا کنید و مشتریان خود را نیز از دست ندهید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که به یاد داشته باشید کل فرآیند فروش شما همیشه در حال تغییر است.

  • فراموش کردن فرآیند فروش عامل پیشرفت

فرآیند فروش هرگز جامع و کامل نیست. همیشه باید در کار، پیشرفت کرد. بنابراین، علاوه بر اندازه‌گیری مداوم فرآیندهای خود، باید با تیم فروش مشورت کنید، که هر روز از طریق فرآیند فروش شما کار می‌کنند و با مشتریان به طور منظم ارتباط برقرار می‌کنند. اگر قصد داشته باشید که به یک فرآیند فروش پایبند باشید، هرچقدر هم در آن فرآیند به موفقیت برسید، در ادامه برای شما راهگشا نخواهد بود و شما را زمین می‌زند.

به یاد داشته باشید، توسعه مداوم و بهبود فرآیند فروش، کار تیم فروش را بهبود می‌بخشد.