چگونه ارزش طول عمر مشتری (CLV) را افزایش دهیم؟، هرچه بیشتر روی CLV وقت بگذارید، بیشتر متوجه خواهید شد که کدام‌یک از فعالیت‌های بازاریابی خدمات شما وفاداری مشتری را شکل داده و خلق کرده تا درآمد کلی‌تان را افزایش دهد بازاریابان می‌دانند که به‌دست آوردن چشم‌اندازهای جدید هزینه بیشتری نسبت به حفظ موارد موجود دارد. اما این امر مشخص می‌کند که در واقع ما چگونه ارزش مشتریانمان را برای برندمان تعیین کنیم و به تبع آن چگونه استراتژی بازاریابی ما تغییر می‌کند؟ در این مقاله قصد داریم به شما روش های افزایش ارزش طول عمر مشتری یا همان CLV را آموزش دهیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چگونه ارزش طول عمر مشتری (CLV) را افزایش دهیم؟

  • از آن‌جا که بر اساس نظر سایت eConsultancy شانس فروش به مشتری فعلی ۶۰ تا ۷۰% است و شانس فروش به مشتری جدید ۵ الی ۲۰%، بنابراین سرمایه‌گذاری منابعتان برای فروش بیشتر به مشتری فعلی مهم‌تر است. بنابراین چه تاکتیکی احتمال خرید بیشتر مشتری را از شما افزایش می‌دهد؟ ما در این‌جا چند روش اثبات شده را معرفی می‌کنیم:
  • مسیر بازگشت و خرید مجدد محصولات یا خدماتی که مشتریان ازشما خریده‌اند را تسهیل کنید. سخت کردن این مسیر یا بالا بردن قیمت آن محصولات یا خدمات، شانس خرید آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • توقعات مربوط به زمان تحویل، هدف‌گذاری بعد از قرارداد و پس‌از تحویل را برآورده کنیم.
  • برای تشویق خریدهای مکرر، برنامه اهدای جوایز با جایزه‌های قابل دستیابی و مطلوب درست کنیم.
  • برای ایجاد وفاداری به برند، برای این‌که مشتری از شما خرید کند برخی تخفیفات را پیشنهاد دهید.
  • برای افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLV) از پیش فروش محصولات یا خدماتتان استفاده کنید.
  • با مشتری در تماس باشید. مشتریان قدیمی می‌خواهند بدانند که آیا شما آن‌ها را فراموش نکرده‌اید؟ این‌کار مسیر دسترسی آن‌ها به شما را آسان‌تر می‌کند.

تجارت شما با تمرکز روی جذب و حفظ مشتریان قدیمی و خریداران همیشگی که طرفداران شما محسوب می‌شوند، سودآور و موفق‌تر خواهد شد.

جمع بندی

به‌نظر می‌رسد هر روز یک معیار جدید وجود دارد که باید به‌عنوان  یک بازاریاب از آن استفاده کنید. از میانگین مقدار سفارش تا تکرار میزان خرید، روش‌های زیادی برای پیگیری وجود دارد. اما اگر یک براکت متریک بازاریابی وجود داشته باشد، مطمنا ارزش طول عمر مشتری قطعا در رتبه بالاتری نسبت به سایر روش‌ها قرار خواهد گرفت. چرا آن‌‌را مهم‌ترین و بهترین ابزارهای متریک برای کسب‌وکار شما می‌دانند؟ چون این روش یکی از قابل درک‌ترین روش‌هاست، شاید به این دلیل که بسیاری از برندها در تعریف و محاسبه آن تلاش می‌کنند.