کامنت مارکتینگ چیست؟

اگر می خواهید در مورد نحوه استفاده کامنت مارکتینگ در دنیای وب بدانید با ما همراه باشید.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

 در واقع بازاریابی دیدگاه یا همان Comment Marketing به معنی افزایش بازدیدکننده سایت، افزایش فروش و یا بهبود جایگاه در رتبه بندی گوگل از طریق نظرات کاربران است.

تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو داخلی

قبل از این که بررسی کنیم که کامنت مارکتینگ بر سئو داخلی چه تاثیر موثری دارد باید بدانیم سئو داخلی چیست، در واقع در سئو داخلی تلاش ما این است که اقدام و فعالیت های داخل سایت را درست پیش ببریم تا بتوانیم افزایش رتبه سایت خود را ببینیم. کامنت مارکتینگ گوشه ای از کار داخلی سایت به شمار می رود

تشویق به ارسال دیدگاه در انتهای محتوا

کلیه روش های پیشنهادی باید با هدف افزایش رضایت و مشارکت کاربران در سایت باشند. اگر در ارسال نظرات زیاده روی کنید یا پاسخ دهی مناسبی به دیدگاه کاربران نداشته باشید می توانند تاثیر معکوسی بر سئو صفحه یا ترغیب کاربران به مشارکت داشته باشند.

تکنیک هیجان انگیز من مخالفم

ایجاد فضای چالشی در سایت و استفاده از تکنیک من مخالفم می تواند یکی از راه های اثرگذار برای دریافت نظرات بیشتر باشد. در این تکنیک مدیر سایت با هویت نامشخص و به عنوان یک فرد مخالف نظر خود را اعلام می کند. معمولاً این نظرات فاقد منطق کافی هستند و کاربران زیادی را مجبور به واکنش می کنند.

خودتان شروع کننده ماجرا باشید. اگر هیچ کس سوالی از شما نمی پرسد خودتان اولین پرسشگر باشید. براساس محتوای مقاله یک سؤال ارزشمند بپرسید و به خوبی از طرف مدیر سایت پاسخ آن را ارسال کنید.

کامنت مارکتینگ در بخش نظرات نقشه گوگل

یکی از فضاهای بسیار مناسب برای معرفی شرکت یا سایت شما ثبت اطلاعات تماس در نقشه گوگل است. از طریق سئو محلی می توانید اطلاعات محلی خود را برای کاربران قابل رویت کنید. از این رو با این کار هنگام جستجوی نام برند یا آدرس سایت اطلاعات تماس، موقعیت جغرافیایی و گالری تصاویر شما به کاربر نمایش داده می شود که تاثیر بسزایی در ایجاد اعتماد در مخاطب خواهد داشت.

پاسخ دهی کامنت ها با دید سئو

پاسخ دهی کامنت ها در سایت با هدف سئو یعنی با یک تیر دو نشان را هدف گرفته اید. یک دیدگاه می تواند همانند یک پاراگراف از متن بر سئو صفحه شما تاثیرگذار باشد. بهتر است پاسخ شما طولانی و با هدف گذاری بر روی کلمات کلیدی هدف در صفحه باشد.

لینک سازی داخلی در متن دیدگاه به صفحات مرتبط

به جای گفتن عباراتی مانند سوال شما به موضوع مرتبط نیست. کاربر را مستقیماً به صفحه مربوطه هدایت کنید.

در جواب به دیدگاه، سوالات بیشتری را مطرح کنید

ابتدا پاسخ کاربر را به صورت کامل بدهید و در ادامه سوالی مرتبط با پرسش او و در موضوع همان مقاله مطرح کنید تا تشویق به ارسال دیدگاه بعدی شود.

نظرات منفی در کامنت مارکتینگ

نظرات منفی به شما فرصت می دهند از محصول یا خدمات خود دفاع کنید و البته برای سایر کسانی که صفحه شما را بازدید می کنند حس اعتماد ایجاد می کنید.

پاسخ دهی کامنت مارکتینگ

شما می توانید از این طریق میزان رضایت کاربران را افزایش دهید. در بخش Reviews علاوه بر پاسخگویی می توانید به کسب و کار خود امتیاز دهید و نمره متوسط آن را افزایش دهید. از ارسال نظرات ساختگی کوتاه و با تعداد زیاد در این بخش پرهیز کنید زیرا مستقیما در دیدرس کاربران است و متوجه هدف شما خواهند شد.